Miyamoto verhinderde dat Hyrule Warriors een meer traditionele Zelda-game werd
Hyrule Warriors heeft de gameplay van Dynasty Warriors (grote slagvelden met honderden enemies die je moeiteloos neerhakt) geplaatst in de wereld van The Legend of Zelda. Tijdens het maken van deze game is er echter heel wat gediscussieerd over deze formule.
Eiji Aonuma, producer van de nieuwe The Legend of Zelda-game voor Wii U, vertelde dat de mensen bij Koei Tecmo (de ontwikkelaar van Hyrule Warriors) in eerste instantie een meer traditionele Zelda-aanpak wilden hanteren op Hyrule Warriors. Denk hierbij aan een eindbaas aan het eind van iedere dungeon en aan een verhaal met meerdere personages.
Dit werd echter verhinderd door Shigeru Miyamoto, de bedenker van The Legend of Zelda. Aonuma vertelt hierover:
“However, Mr. Miyamoto came along and up-ended the tea table, saying, “No, that should not be the case. What we’re doing here is grafting Zelda onto the Dynasty Warriors experience.” It was a reversal of the original proposal from Hayashi-san, which was adding elements of Dynasty Warriors onto the Zelda franchise. It ended up being the other way around based on Miyamoto’s direction.”
Was dit een verstandige keuze? Dat zal nog moeten blijken. Hyrule Warriors komt deze herfst ook naar Europa, exclusief voor Wii U.