Doordat Watch_Dogs in oktober vorig jaar werd uitgesteld, heeft het team van Ubisoft Montreal de mogelijkheid gehad om het spel niet enkel wat op te poetsen. Volgens Lionel Raynaud heeft het team ook al een pak nieuwe ideeën opgedaan om in een mogelijke seuquel te steken, dit omdat die features niet goed zouden passen in het spel.

Het verder oppoetsten, en dus het uitstel, was nodig omdat Watch_Dogs anders niet aan de verwachtingen zou voldoen. Lionel voegde daar ook aan toe dat sommige nieuwe concepten bijgehouden zijn voor een mogelijk vervolg. Als deze concepten nu al in het spel zijn geraakt zou dat de samenhang van het spel niet ten goede komen.

“There are always things that you have to keep for the next game. In this case, the extra time allowed us to put a lot of our ideas into the game, so we are happy with that” zei Raynaud

“Yes, we have ideas [voor een vervolg]. Some ideas that we weren’t able to get into the game would not have made a difference, while other, bigger ideas that naturally emerged during development were so different that we felt they would have changed the experience.

“The consistency that we have achieved with the characters, structure and narrative would have been difficult to maintain if we put in the other ideas that we had.

“So where we are now is keeping these ideas safe for the next game.”

Dus, ze hebben bij Ubisoft Montreal veel ideeën dat niet in het spel zijn geraakt om de balans tussen personages, structuur en het verhaal te bewaren. Deze concepten liggen nu dus veilig opgeborgen voor een mogelijke Watch_Dogs 2

Watch_dogs verschijnt voor PS4, PS3, Xbox One en Xbox 360 op 27 mei in de rekken, de Wii U versie heeft nog geen release datum.