Aonuma gooit de puzzels op zijn kop in nieuwe Zelda voor Wii U
Eiji Aonuma, de producer van de Legend of Zelda-serie, heeft in een interview met Kotaku op de E3 afgelopen week aangegeven dat hij een frisse aanpak wil nemen met de puzzels in de nieuwe Zelda-game voor Wii U.
“We’ve talked a little bit about the puzzle-solving element in Zelda, and how that’s kinda taken a different shape. But I think people have come to just assume that puzzle-solving will exist in a Zelda game, and I kinda wanna change that, maybe turn it on its ear.
As a player progresses they’re making logical choices to progress them in the game. And when I hear ‘puzzle solving’ I think of moving blocks so that a door opens or something like that. But I feel like making those logical choices and taking information that you received previously and making decisions based on that can also be a sort of puzzle-solving. So I wanna kinda rethink or maybe reconstruct the idea of puzzle-solving within the Zelda universe.”
Wat dit precies gaat betekenen is dus nog een beetje vaag, maar het lijkt erop dat we geen enorme schuifpuzzels meer hoeven te verwachten in de nieuwe Legend of Zelda. De game zal tevens een open wereld bevatten waarin spelers zelf de volgorde bepalen waarin ze de gebieden doorspelen. Een officiële titel heeft de game nog niet, maar hierboven kan je de eerste beelden van de game bekijken!