Devil’s Third is een vreemde eend in de bijt. Op het eerste gezicht lijkt het een vrij generieke third person shooter te zijn, maar zodra je gamemodes ziet waarin de twee teams watermeloenen in enorme blenders moeten gooien, of waarin regenboogkippen voorkomen, verandert dat beeld. Devil’s Third blijkt een heel eigenzinnige, vreemde Japanse game te worden waarin bloed rijkelijk vloeit.

Oorspronkelijk zou de game door THQ uitgegeven worden, maar na het faillisement van deze uitgever heeft Nintendo het project opgepakt en wordt de game exclusief voor Wii U ontwikkeld. In een videointerview met Polygon (zie bovenstaande video) geeft Tomonobu Itagaki, de man achter Devil’s Third, de reden voor deze samenwerking.

“I’ve certainly realized that, at the age of 47, I need to be able to work with mature partners, and thankfully I was able to find Nintendo as a partner. They really supported my vision, and when I saw the level of commitment they were bringing to the project, I knew I had to follow through with them.”

“I think a lot of people might have been surprised that such a violent game was going to be released on a Nintendo platform. But I think that you can say, from a certain perspective, things are getting interesting for Nintendo as well, making these kinds of choices.”