Masahiro Sakurai heeft nieuwe details vrijgegeven over Smash Run, een mode die enkel in Super Smash Bros voor 3DS zit. Het concept is erg simpel: een race naar de finish. Hierbij moeten de spelers een hindernisbaan vol gevaren doorlopen en als eerste over de finish komen.

Natuurlijk zijn de karakters die sneller kunnen rennen en springen hier in het voordeel – we verwachten dat Bowser het in deze mode niet zo ver zal schoppen. Toch is snelheid niet het enige dat je de overwinning kan bezorgen.

smash_run_3ds1 smash_run_3ds_climb

Om ook de achterliggers een kans te geven op de overwinning, zijn er Danger Zones is het level gestopt. Wanneer een speler hiermee in aanraking komt, zal hij een stuk terug respawnen. Na aanraking verdwijnen de danger zones echter, waardoor het slachtoffer de weg heeft vrijgemaakt voor de achterliggers om lekker door te rennen.

Het is dus maar net welke speelstijl je prefereert. Ben je snel, dan loop je meer risico om in een danger zone terecht te komen. Als je langzaam bent, heb je meer kans om de race ongeschonden te rennen.